top of page
Vil du bidra til samfunnsutvikling i en kommune i vekst?
Kort om stillingen

2830

RAUFOSS

Arbeidsgiver

VESTRE TOTEN KOMMUNE

Tiltredelse

Etter avtale

Lønn

Søknadsfrist

7. mai 2025

Arbeidsplass

Tittel

Plansjef

Sektor

public

Stilling

Fast

Omfang

Fast

Antall stillinger

1

Plansjef

Vestre Toten kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som plansjef.

Vi søker en beslutningsdyktig og samarbeidsorientert leder som har en lederstil preget av tydelighet, åpenhet og inkludering. Som plansjef får du en nøkkelrolle i kommunens videre utvikling og blir en viktig del av kommunedirektørens ledergruppe.

Det er store forventninger til vekst i industrien i og rundt industrisamfunnet på Raufoss i årene som kommer. Dette gir unike muligheter for positiv utvikling innen næringsliv, boligbygging og befolkningsvekst. Som plansjef vil du stå sentralt i dette arbeidet, og få en viktig rolle i å forme fremtidens Vestre Toten. Plansjefen har overordnet ansvar for arealplanlegging og landbruk- og miljøforvaltning, og leder planavdelingen med ca. 15 dyktige og engasjerte ansatte innen fagområdene byggesak, arealplan, oppmåling, miljø, landbruk og skogbruk. Avdelingens arbeid er avgjørende for at kommunen lykkes med bærekraftig vekst og samfunnsutvikling.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Sammen med kommunedirektør og ledergruppa sikre helhetlig ledelse og utvikling av kommunen, med et særlig ansvar for strategisk samfunnsutvikling

  • Lede, prioritere, motivere og støtte planavdelingen i samfunnsoppdraget

  • Selvstendig ansvar for å lede og utvikle eget tjenesteområde, herunder budsjett-, økonomi- og personalledelse

  •  Følge opp mål og tiltak i plan- og styringsdokumenter


Kvalifikasjoner/utdanning

  • Relevant høyere utdanning fra høgskole eller universitet

  • Kompetanse og gjerne erfaring innen ett eller flere av fagområdene i tjenesteområdet vil være en fordel

  • Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner

  • Kjennskap til offentlig forvaltning og politisk saksbehandling, i tillegg til ledererfaring og personlig egnethet vil bli vektlagt ved utvelgelse


Personlige egenskaper
Vi ønsker oss en strategisk og løsningsorientert leder som har evne til å motivere, ansvarliggjøre og utvikle sine medarbeidere. Du må være trygg i lederrollen, og opptatt av å bygge et godt arbeidsmiljø preget av faglig styrke og høy kvalitet.
Planavdelingen er kjent for høyt servicenivå og rask, kvalitetssikret saksbehandling. Vi forventer at du som ny plansjef bidrar til å videreføre og videreutvikle disse kvalitetene.

Vi tilbyr

  • En spennende og samfunnsviktig lederstilling i en kommune i vekst

  • Muligheten til å være med og forme utviklingen i en region med stort potensial og sterke industrimiljøer

  • Gode lønns- og arbeidsvilkår og en solid offentlig pensjonsordning

  • Et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø med utviklingsmuligheter både for deg og kommunen


Lønnsvilkår
Lønn fastsettes etter avtale, basert på kvalifikasjoner og erfaring.

Søknad
Ønsker du å spille en nøkkelrolle i utviklingen av fremtidens Vestre Toten? Da er du velkommen til å søke!

Rekrutteringsprosessen utføres av Mastil Rekruttering. Ønsker du mer informasjon om stillingen, er du velkommen til å kontakte rådgiver Julie Skogen Skjærbekk på tlf: 45 86 33 93 eller kommunedirektør Bjørn Fauchald på tlf: 95 97 22 87.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste i henhold til offentlighetsloven § 25. Dersom du ønsker å bli unntatt fra denne listen, kan du be om dette i nederst i søknadsteksten. Vi gjør oppmerksom på at ønsket om unntak vurderes opp mot hensynet til offentlig innsyn, rekruttering og personvern. Hvis ønsket ikke tas til følge, vil du bli varslet og få mulighet til å trekke søknaden.

Vi ønsker mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne eller bakgrunn. Som for alle offentlige stillinger, vil søkerlisten inneholde navn, kjønn, alder og bostedskommune til alle søkere. Denne listen blir ikke automatisk sendt ut, men er tilgjengelig for dem som ber om innsyn. 
Du kan kontakte oss i Mastil på konfidensiell basis før søknadsfristen, dersom du ønsker mer informasjon om stillingen.

Søknad med CV sendes via vårt digitale søknadssystem i mastil.no, innen fristens utløp.


 

Mastil er en lokal samarbeidspartner innen rekruttering og bemanning.
Som revidert arbeidsgiver leverer vi tilpassede rekrutteringsprosesser og fleksible bemanningsløsninger innenfor flere bransjer.
Våre erfarne rådgivere er opptatt av effektive og gode prosesser og vi har stort fokus på tilgjengelighet, fleksibilitet, engasjement, ryddighet og raushet.
God kvalitet er viktig for oss og dette skal gjenspeile seg i våre prosesser enten du er kunde eller kandidat.

+4745863393

Rådgiver

Julie

Skogen Skjærbekk

+4799035199

Eier og Rådgiver

Anne Berit

Voldengen

Nøkkelord//

bottom of page